آموزش برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

آموزش برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

موقعیت اقتصادی کشور ترکیه وروش های گرفتن اجازه کار کردن در این کشور

عنوان: قوانین مهاجرت به  ترکیه از روش کار در این کشور

برای مهاجرت به ترکیه میتوان از طریق تخصص و کار اقدام کرد،که باکسب اطلاع از قوانین وچگونگی آن میتوان کار مناسب را پیداکرد.


 شرایط اقتصادی ترکیه و راه اخذ مجوز کار در این کشور

ترکیه کشوری که در بین دو فرهنگ کاملا متفاوت قرار دارد و این موضوع باعث تاثیر گرفتن این کشور از هر دو کشور میشود.اما همچنان با تکیه بر فرهنگ گذشته خود توانسته از این موقعیت یعنی واقع شدن در بین غرب و شرق بهترین استفاده را بکند و  و از نظر علمی و دانشگاهی و یا اقتصادی در سطح خوبی قرار بگیرد.بیشترین جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل میدهد و به همین دلیل به یک مقصد خوب برای مسلمانان برای مهاجرت,کار ویا حتی تفریح تبدیل شده است.اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و مدرن است که هر روز گستر ده تر میشود.ترکیه در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در زمینه های فراوانا فعالیت های گسترده ای کرده است.

اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و مدرن است که هر روز گستر ده تر میشود.ترکیه در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در زمینه های فراوانا فعالیت های گسترده ای کرده است. به عنوان مثال در زمینه کشاورزی که با ایجاد زمینه های لازم باعث ثبت رتبه هفتم برای این کشور در دنیا در زمینه تولیدات کشاورزی شد.همچنین بخش حمل و نقل و بانکداری این کشور روند رو به رشد و مثبتی داشته است.همین عموامل باعث جلب کردن توجه نیروی کار مهاجر به این کشور شده است و متقاضیان کار برای کار در کشوری که بستر مناسب و آرامی در اقتصاد دارد اقدام میکنند.یکی درگیر از عواملی که بیشترین نقش را در رشد اقتصادی ترکیه را داشته صنعت پوشاک و نساجی این کشور بوده است به نحوی که پوشتک این کشور به برند قابل اطمینانی برای سرمایه گذاری در میان تجار تبدیل شده است.

وضعیت فعلی صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

اگرچه سابقه صنعت نساجی در ترکیه به قرن هفده میلادی در امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد، اما صنعت نساجی در قرن بیستم و با تاسیس کشور ترکیه وارد دوره نوسازی و مدرنیزاسیون شد. بالطبع با رشد کمی و کیفی صنعت پارچه بافی این کشور به‌عنوان لکوموتیو صادرات، بخش پوشاک آماده مصرف(Ready-to-wear) هم به مرور رشد کرد‌. در دو دهه اخیر همواره بیش از 10درصد کل صادرات ترکیه از آن این صنعت بوده است، جالب است بدانیم تقریبا نیمی از صادرات پوشاک ترکیه به کشورهای اتحادیه اروپا تعلق دارد‌. آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، دانمارک، آمریکا، بلژیک و سوئد مقاصد اصلی صادراتی این کشور به شمار می‌آیند.

 وضعیت مناسب صادرات صنعت پوشاک ترکیه دلایل متعددی دارد که در ادامه برخی از این موارد را بررسی خواهیم کرد:

    ترکیه از نظر مواد اولیه نساجی کشوری غنی به شمار می‌آید و هفتمین کشور تولیدکننده پنبه در جهان است.
     ترکیه موقعیت جغرافیایی مناسبی در میان اروپا و آسیا داشته و از طریق دریای مدیترانه با آفریقا در ارتباط است. درحالی که بخش تولید در استان‌های داخلی و آسیایی ترکیه به سرعت در حال رشد است، استانبول با مراکز خرید متعدد و حضور برندهای ترک و خارجی در حال تبدیل شدن به پایتخت مد جدید در کنار شهرهای پاریس، میلان، نیویورک و لندن است.
     این کشور دارای نیروی کار جوان و ماهر در بخش پوشاک و نساجی است‌. هم بخش دولتی و هم سازمان‌های غیردولتی از نیروی کار با آموزش‌های فنی به منظور حفظ سطح مهارت آنها حمایت می‌کنند‌. نیروی کار ترکیه از نیروی کار آسیایی ماهرتر و از نیروی کار اروپایی ارزان‌تر است.
     شرایط نیروی کار در صنعت پوشاک ترکیه به مراتب مناسب‌تر از کشورهایی نظیر بنگلادش و چین است و مشکلات مربوط به سلامتی و شرایط انسانی کار در این کشور کمتر از رقبای آسیایی خود است.


یکی از متقاضیان جدید و فراوان مهاجرت به ترکیه تولید کنندگان پوشاک ایرانی میباشند که با توجه به بستر مناسبی که کشور ترکیه برای تولید کنندگان پوشاک فراهم کرده باعث خروج موج فراوانی از تولید کنندگان ایرانی به سمت ترکیه شده است. 

در مقاله زیر توضیحاتی در زمینه مهاجرت به ترکیه و گرفتن اجازه کار با روشهای مختلف توضیح داده شده است.

نحوه اخذ اجازه کار در ترکیه

آخرین قانون مربوط به اشتغال خارجیان در ترکیه در سال 2003 به تصویب رسیده است. با این قانون هدفش این است که از مسیر های طولانی برای اخذ مجوز کار جلوگیری کند به این منظور که قبلا صادر کردن مجوز کار برای مهاجرین از طرف چند مرکز باید تایید میشد و به فرد ارائه میشد اما با تصویب این قانون این کار را فقط یک اداره انجام میدهد.

بر اساس قانون شماره 4817 سه نوع اجازه کار پیش بینی شده است. این گروهها شامل اجازه کار مدت دار و نامحدود برای کارکنان وابسته و کارکنان مستقل و موارد استثنائی می باشد. بر اساس قانون خارجیان می توانند از اجازه کار مدت دار ویا نامحدود به شرط به جا آوردن شرایط مورد نیاز، استفاده کنند. مدت اعتبار اجازه کار مدت دار بر اساس قرارداد کار یکسال بوده و برای کار در محل کار مشخص و حرفۀ خاصی صادر می گردد. پس از پایان یکسال اجازه کار برای همان شغل و محل کار تا سه سال دیگر تمدید می شود. پس از سه سال نیز این مجوز تا شش سال می تواند تمدید گردد.درصورتیکه یک تبعه خارجی حداقل هشت سال به صورت مداوم در ترکیه اقامت و شاغل باشد، اجازه کار دائم بدون در نظر گرفتن شرایط اشتغال در ترکیه و نیز بدون محدودیت جغرافیائی ، صادر می شود.

برای خارجیانی که حداقل پنج سال در ترکیه به صورت بلاانقطاع اقامت داشته و نیز درصورتیکه در این مدت پیش کارفرمائی اشتغال نداشته باشند مجوز اشتغال مستقل صادر می گردد. شرایط اعطاء مجوز کار استثنائی با قانون محدود شده است. اجازه کار این افراد از کارکنان مستقل و وابسته متمایز بوده و از نظر زمان محدودیت نخواهد داشت.

خارجیان برای اخذ مجوز کار از کشور متبعوشان ویا کشور محل اقامت دائمشان می توانند به نمایندگیهای جمهوری ترکیه در آن کشور مراجعه کنند. پس از تکمیل پرونده، درخواست مذکور توسط نمایندگیهای خارج از کشور به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال خواهد شد. ظرف سه روز از زمان ارائه درخواست متقاضی اشتغال در ترکیه به نمایندگی خارج از کشور، مدارک لازم از سوی کارفرما به وزارت کار و اموراجتماعی تحویل داده می شود. پس از صدور اجازه کار توسط وزارت کار، متقاضی می بایستی ظرف نود روز به نمایندگی خارجی ترکیه مراجعه و ویزای کار دریافت نماید.

در صورتیکه متقاضیان اجازه کار دارای اقامت حداقل شش ماهه باشند شخصا و یا کارفرمایشان می تواند مدارک لازمه را به وزارت کار تحویل نماید. همچنین در این صورت نیازی به اخذ ویزای کاری پس از تائید اجازه کار موجود نمی باشد.برای تمدید مدت اجازه کار حداکثر تا 15 پس از پایان مدت مجوز و نیز دو ماه پیش از پایان مدت اعتبار آن می بایستی به وزارت کار مراجعه شود. وزارت کار مکلف است که حداکثر ظرف نود روز به گرونده متقاضی رسیدگی کرده و نیتجه را ابلاغ نماید. ولی درصورتیکه مدارکی ناقص باشد این مدت پس از تکمیل پرونده تا نود روز تمدید خواهد شد. وزارت کار می تواند از منابع امنیتی در مورد شخص مورد نظر تحقیق نماید.پس از پایان کار بررسی پرونده، وزارت کار می تواند درخواست را بپذیرد ویا آن را رد کند. درصورتیکه وزارت درخواست متقاضی را به تائید برساند، متقاضیانی که از دفاتر نمایندگی ترکیه درخارج از کشور مراجعه کرده باشند می بایستی ویزای کار از همان محل دریافت داشته و به اداره اتباع خارجی در ترکیه مراجعه نمایند.

متقاضیانی که ار داخل ترکیه مراجعه کرده اند مستقیما می توانند به اداره اتباع خارجی در پلیس آن استان مراجعه نمایند. درصورتیکه درخواست اشتغال در ترکیه رد شده باشد، متقاضی می تواند ظرف سی روز پس از ابلاغ نتیجه درخواست تجدید نظر کرده و به نتیجه اعتراض نماید. درصورتیکه وزارت کار به اعتراض پاسخ منفی دهد، متقاضی می تواند به دادگاه شکایت نماید.در زیر توضیحاتی برای راه های مختلف اجازه کار در ترکیه آورده شده است.

اخذ اجازه کار در ترکیه از طریق ثبت شرکت
با ثبت شرکت در ترکیه سهامداران شرکت میتوانند تقاضای اجازه کار و اقامت نمایند. این اجازه کار و دفترچه اقامت هر سال به شرط حائز بودن شروط لازم قابل تمدید است و صاحب آن در صورت دارا بودن شرایط لازم پس از 5 سال میتواند تقاضای تابعیت ترکیه را نماید.

اخذ اجازه کار از طریق استخدام در یک شرکت ترک
با استخدام در یک شرکت ترک فرد خارجی میتواند اجازه کار یک ساله و به تبع آن دفترچه اقامت دریافت نماید. این شرکت ترک باید شروط لازم برای این استخدام را دارا باشد. شرکت ترک باید در ازای استخدام هر خارجی 5 پرسنل رسمی شهروند ترکیه را در استخدام داشته باشد و سرمایه تادیه شده شرکت حداقل باید 100.000 لیر ترک باشد. شرکت ترک شروط دیگری را نیز باید حائز باشد که برای گریز از طولانی شدن مطلب نیازی به ذکر آنها نمی بینیم. در پایان یک سال، این اجازه کار دو سال دیگر نیز تمدید میشود. در پایان سه سال نیز به شرط ادامه کار در همان صنف، اجازه کار فرد تا سه سال دیگر تمدید خواهد شد. در پایان سال ششم فرد میتواند تقاضای اجازه کار نامحدود نماید. همچنین اتباع خارجی که 8 سال بطور مستمر و قانونی در ترکیه اقامت داشته اند میتوانند تقاضای اجازه کار نامحدود نمایند.

اجازه کار مستقل
اتباع خارجی که حداقل 5 سال بطور مستمر و قانونی در ترکیه اقامت داشته اند میتوانند تقاضای اجازه کار مستقل نمایند. در اعطای این نوع از اجازه کار آنچه که در ارزیابی مسئولین امر مهم است، سودمند بودن فعالیت شغلی فرد برای اقتصاد ملی کشور است.

در سال 2015 با قوانین جدیدی که کشورترکیه در امور حقوقی مربوط به اتباع خارجی خواستار کار درکشور ترکیه اتخاذ کرد مورد توجه و استقبال اتباع خارجی برای اقامت ترکیه گردید.

 اقامت استرالیا - گرفتن اقامت استرالیا - مهاجرت به استرالیا 

مهاجرت بهیاران و پزشکان به فرانسه

عنوان: راه های مهاجرت پزشکان به دانمارک

کشور فرانسه از جمله کشورهایی است متقاضیان مهاجرت به اسپانیا برای ادامه تحصیل در آن می توانند آینده شغلی خوبی داشته باشند.     



هلند یک کشور پیشرفته و از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است که بدلیل رفاه و تأمین اجتماعی مناسب، کار پاره وقت برای دانشجویان و اشتغال تمام وقت فارغ التحصیلان در آن بسیار مورد توجه جویندگان تحصیل و اشتغال است. حتی یک سال تحصیل در هلند منجر به مدرک,برای شما حق برخورداری از ویزای کار را فراهم مینماید که باعث بهتر شدن شرایط برای اقامت هلند میشود.هلند در واقع یک دلتای سرسبز است که رودخانه‌هایی چون راین از میان آن می‌گذرد. از این رو هلند کوه ندارد و ارتفاع بلندترین تپه در جنوب این کشور ۳۲۲متر بیشتر نیست. خاک هلند بیشتر ماسه‌ای ست. بخش‌های وسیعی از سرزمین هلند را کشتزارها و چراگاه‌های سرسبز تشکیل می‌دهند و دریاچه هاو نهرها و جنگلهای طبیعی و مصنوعی در آن به وفور یافت می‌شود.زبان رسمی هلند شاخه‌ای از زبان های ژرمنی است و به  آلمانی شباهت‌هایی دارد. برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند. در کشور هلند در حدود ۶۵هزار فارسی ‌زبان ، ۳۰هزار ایرانی و ۳۵هزار نفر از کشور افغانستان سکونت دارند.

این در مقطع کارشناسی فرصت تحصیل در هلند رابرای دانشجویان بین المللی را محیا کرده تا متقاضیان به ادامه تحصیل در کشور هلند بتوانند از عالی ترین شرایط تحصیلی بهره مند شوند و مدرک تحصیلی خود را از با اعتبارترین دانشگاه های کشور دریافت نمایند.دوره کارشناسی در هلند ۴-۳ سال و کارشناسی ارشد بین ۲-۱ سال است. شهریه دانشگاه های کشور هلند در یک سال در حدود 4000تا15000 یورو و در برخی از رشته ها 30000 یورو میباشد و هزینه زندگی در حدود 10000 یورو سالانه است. برای تحصیل در کشور هلند در مقطع کارشناسی شما باید مدرک آیلتس 6 آکادمیک را داشته باشید.اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی هستند می توانند برای ارتقای سطح مدرک تحصیلی خود در یکی از عالی ترین دانشگاه های کشور هلند اقدام نمایند و در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به مدرک آیلتس 6.5 میباشد و در طول تحصیل نیز اجازه کار هم دارید. تحصیل به یکی از زبانهای انگلیسی یا هلندی برگزار میشود و بتدریج بر تعداد دوره های انگلیسی زبان بخصوص در مقطع کارشناسی ارشد افزوده میشود.  تحصیل در دانشگاههای هلند رایگان نیست ولی شهریه دانشگاهها بسیار پایینتر از کشورهایی همچون استرالیا است.

شهروندان اتحادیه اروپا برای اقامت در هلند (تا هر زمان) نیاز به اجازه کار یا اقامت در هلند ندارند و تنها مدرکی که باید برای اشتغال در این کشور به کارفرما ارائه دهند، گذرنامه معتبر است.در مقابل تمام اتباع غیراروپایی موظفند طبق قانون استخدام اتباع خارجی اجازه اقامت و کار را دریافت کنند.ملیت کارگر در کسب این دو مجوز عامل بسیار مهمی به شمار می رود. تمام خارجی هایی که قصد دارند بیش از سه ماه در هلند بمانند نیازمند مجوز اقامت هستند و درخواست مجوز کار آنها باید به مرکز کار و درآمد (CWI) ارائه شود. درخواست مجوز اقامت هلند نیز باید به پلیس اتباع خارجی یا اداره مهاجرت (IND) ارائه شود.

  

قاره اروپا و کشور هلند این روزها به یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرین جهت مهاجرت به هلند

مهاجرت , مهاجرت , اقامت استرالیا

هنرمندان ایرانی و رانندگی با گرانقیمت ترین اتومبیل های جهان!

ارائه ۸۰۰ پرونده تخلف مسئولان به مراجع قضائی



نارسایی مزمن کلیه، بیماری شایع اما قابل درمان
عفونت های اداری در کودکان منجر به بروز بیماریهای کلیوی می شود
 
نارسایی مزمن کلیه یک بیماری شایع زیان آور اما قابل درمان است و با درمان های مناسب، تغییر رژیم غذایی و تغییر عادت های زندگی می توان سرعت پیشرفت بیماری کلیه را کند کرد.
 
نارسایی مزمن کلیه، بیماری شایع اما قابل درمان
بیماری کلیوی بدون علائم، آرام و بی صداست که بیمار و خانواده آن تغییر کار کرد را احساس نمی کنند و نشانه ها مانند خستگی پذیری و کم اشتهایی،کمبود رشد، رنگ پریدگی و پر ادراری ممکن است مدت ها نادیده گرفته شوند و به تدریج کار کلیه ها به حدی کاهش یابد که مرحله نارسایی کلیه فرا می رسد.
 
نارسایی مزمن کلیه در کودکان در مراحل اولیه با اندازه گیری مرتب رشد قد و وزن، اندازه گیری فشارخون و انجام آزمایش ادرار و خون قابل تشخیص است.
کلیه ها را می توان به عنوان دو عضو معجزه گر توصیف کرد که باعث زنده ماندن انسان هستند و اگر به تدریج کارکرد خود را از دست بدهند، نارسایی مزمن حاصل می شود.
 
کار کلیه ها دفع مواد سمی ناشی از سوخت و ساز آب و نمک های اضافی بدن است. این اندام حیاتی همچنین برای تولید گویچه های سرخ خون (خونسازی ) ، داشتن استخوان سالم و قوی و تنظیم فشار خون بدن لازم هستند.
 
** عواملی که در بروز نارسایی مزمن کلیه در کودکان موثر هستند
ناهنجاری های مادرزادی و مجاری ادراری، عفونت ها (عفونت ادراری ،گلو درد و..) بیماری ارثی، بیماری های متابولیک و یا روماتیسمی و بیماری های عمومی بدن از عواملی است که کودکان را به این بیماری مبتلا می سازد.
 
پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیه در کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بیماری کلیه کودکان با بزرگسالان متفاوت و ضروری است که در دوران کودکی درمان شود تا سلامتی کلیه ها برای یک عمر زندگی تضمین شود.
 
برای تشخیص بیماری کلیوی در کودکان اولین اقدام آزمایش ادرار از نظر آلبومین یا خون در ادرار است. آزمایش خون برای محاسبه سرعت پاک شدن خون توسط کلیه ها باید صورت گیرد.
همچنین بررسی های سونوگرافی و تصویر برداری، بررسی تعداد، شکل و اندازه کلیه ها برای تشخیص بیماری های کلیوی در کودکان ضروری است و در صورت تشخیص وجود مشکل کلیوی، خانواده ها باید با فوق تخصص های نفرولوژی مشورت کرده و توصیه های آنان را جدی بگیرند.
 
** فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری کلیوی است
ابتلا به فشار خون در کودکان زمینه ساز بروز بیماری کلیوی است، افزایش فشار خون تهدید کننده سلامت کودکان و نوجوانان است. فشار خون بالا بیماری خطرناکی است که اگر تشخیص و یا کنترل نشود، به بیماری های قلبی و کلیوی، مغزی و کوری منتهی می شود.
به علت افزایش شیوع چاقی در کودکان، کم تحرکی و تمایل زیاد آنها به غذاهای آماده که حاوی مقادیر زیاد نمک است، فشارخون در جمعیت اطفال رو به افزایش است.
فشارخون در تمام کودکان بالای سه سال باید اندازه گیری شود چون اغلب بدون علامت است و بهتر است این معاینات در مهد کودک و مدارس متداول شود.
 
 تشخیص بیماری کلیوی, علائم بیماری کلیوی

























نارسایی مزمن کلیه یک بیماری شایع زیان آور اما قابل درمان است
 
** عفونت های اداری در کودکان به بیماری کلیوی منجر می شود
عفونت ادراری از شایع ترین عفونت ها در کودکان است که در دختران بیش از پسران مشاهده می شود و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، مسکلات کلیوی را به همراه خواهد داشت.
سوزش و تکرر در دفع ادرار، کدر بودن رنگ ادرار، بی اختیاری ادرار، شب ادراری، تب بالا، دل درد، استفراغ و بی حالی و وزن گیری نامناسب از مهمترین علائم بیماری عفونت ادراری کودکان است.
علاوه بر آزمایش و کشت ادرار در این کودکان انجام سونوگرافی و روش های عکسبرداری برای شناسایی این بیماران ضروری است .
 
** هشت قانون برای سلامت کلیه ها چیست
فعالیت های بدنی منظم، اندازه گیری و کنترل مرتب قند خون به خصوص در بیماران دیابتی، اندازه گیری مرتب فشار خون، تغذیه سالم، نوشیدن کافی و مناسب مایعات (8 لیوان)، اجتناب از مصرف خودسرانه داروها (حتی داروهای گیاهی) و اجتناب از افزایش وزن، هشت قانون مهم برای سلامت کلیه ها به شمار می رود.
 
** توصیه های بهداشتی برای کمک به سلامتی کلیه ها
1- نوشیدن آب و آب میوه طبیعی، مصرف حبوبات و سبزی ها
2- کم خوردن غذاهای ناسالم مانند (فست فودها )
3 - نخوردن غذاهایی که نمک دارند
4- پیروی از برنامه ورزشی مناسب، منظم و مداوم
5- رعایت تناسب در مصرف مواد نشاسته ای، پروتئینی و چربی
7- وجود بیماری هایی مانند پرفشاری خون، دیابت، کلسترول بالا را به پزشک خود یاد آوری کنید.















مراحل عیب یابی نمایشگرlcd برد الکترونیک

فراگیری تعمیر ECU در موسسات غیر دولتی با مدرن ترین راه ها

مراحل عیب یابی ال سی دی

نمایشگرهای lcd چگونه کار میکنند:

توضیحات داده شده مربوط به  آموزش تعمیرات مانیتور ، عیب یابی و رفع نقص نمایشگرهای ال سی دی  می باشد.

روشهای متعددی برای تولید صفحه نمایش وجود دارد که تعدادی از آنها به شرح زیر است:
1-crt
2-lcd
3-plasma
4-pled/oled





نمایشگرهای پلاسما
یک نمایشگر پلاسمانیز مانند crt از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده است ولی دراین حالت هر سلول از مخلوطی از گازهای گزنون با فشار پایین پر شده است ودر پشت سلول فسفر سبز.قرمز یا آبی قرار دارد.وقتی که گاز برانگیخته میشود گاز به یک پلاسما تبدیل میشود در این حالت پلاسما از خود یک اشعهuv ساطع میکند. اشعه uvفسفرها را برانگیخته میکند وباعث میشود که فسفر از خود نور مرعی ساطع کند ویک تصویر روی صفحه تشکیل شود.
پلاسما را غالبا حالت چهارم ماده مینامند [جامد -مایع-گازوپلاسما] .پلاسما مجموعه هایی از ذرات بار دار [یونهای مثبت ومنفی] میباشد. پلاسما برخی از خواص فیزیکی گاز را دارا میباشد ویک رسانای خوب الکتریسیته میباشد.
پلاسما را میتوان با یونیزه کردن یک گاز تولید نمود. اشعه های الکترونی بار دار وگاز های داغ[برانگیخته] با یک نور خارجی گاز را یونیزه کرده وپلاسما را تولید میکند.
نمایشگر های پلاسما را میتوان با توجه به تکنولوژی ومصرف پایین آنها در ابعاد زیاد تولید نمود .اما یک مشکل اساسی در استفاده از فسفر در تولید نمایشگرها وجود دارد[crtوپلاسما] این است که فسفرها بعد از مدتی مستهلک میشوند ونور مرعی آنها درخشندگی قبل را ندارد.



عیب یابی و تعمیر تلویزیون

عیب یابی قسمت تغذیه:

به ترتیب زیر عیب یابی را انجام می دهیم
از سیم برق شروع کرده و سپس کلید پاور و..... فیوز ورودی Ac را تست می کنیم .
حال در صورت قطع فیوز به Ptc و یکسوساز پل ( احتمال شورت و یا نشت هر کدام از دیودها ) و خازن صافی ( ازنظرشورت و نشتی ) بررسی شود خازن های نانویی موازی دیودهای پل را ( که ضربه پیک را کمی کنند . ) فراموش نکنیم گاهی جرقه زده و شورت یا نشتی پیدا می کنند.
حال اگرهیچکدام از موارد فوق باعث پریدن فیوز نشده بودند باید به مدار سویچینگ بادقتبیشتری توجه کنیم که Ic سویچ یا عنصر سویچ کننده پالس ( ترانزیستور ویا Str و ... ) خراب وبه هرحال سوخته باشد . ونیز چون بعضی از قطعات مانند مقاومت و دیود و یاخازنهای مدار در نوسانسازی و ایجاد پالس و اصلاح شکل موج موثرند را باید از نظر دور نداشت ممکن است موجب کشیدن بار اضافی از مدار باشند ( مثلاْ می توانند بجای ایجاد پالس لازم ولتاژ Dc ثابتی به ورودی سوچینگ اعمال کنند و در نتیجه جریان زیادی از مدار کشیده شده و فیوز را قطع کند .
گاهی ممکن است شورت در خروجی پاورسوپلای نیز موجب پریدن فیوز شود البته در مدارات پیشرفته به دلیل کنترلهای زیاد جریان ولتاژ احتمال این خرابی کمتر دیده شده است
پس هیچ وقت فوراْ و بدون اطمینان از مدار فیوز را عوض نکنید.
خازنهای الکترولیتی را حتماْ با خازن سنج تست نموده و توجه زیادی نیز به خازنهای پلی استر و غیره ......... نموده که گاهی پایه هایشان قطع وصل میشه و باید تعویض شوند.





مراحل عیب یابی تغذیه سویچ مد در صورت قطع فیوز به شرح زیر است .
در آغاز عیب یابی به سوختن فیوز توجه شود . آیا فیوز کاملاْ سیاه شده و یا فقط قطع شده است . چون شدت عبور جریان غیر مجاز از فیوز وضعیت خرابی مدار را بیان می کند .
1 - به شکل ظاهری PTC از نظر تغییرات احتمالی توجه نمائید کوچکترین نقطه سوختگی را نادیده نگیرید.
2 - خازن صافی رابا یک مقاومت 100 الی 500 اهمی وات بالا تخلیه نموده سپس اهم چک نمائید.
3 - اگر در تست خازن چیز غیر عادی مشاهده نشود .احتمال خراب بودن PTC و دیود پل و خازنهای ضربه گیر پیک زیاد است .
الف- PTC را از مدار خارج نموده آنرا درکنار گوشمان بشدت تکان می دهیم در صورتیکه صدای غیر عادی شنیده شد صد در صد PTC خراب است .
ب - ممکن است یکی از دیودهای پل شورت شده باشد .
ج- یکی از چهار خازن ضربه گیر پیک نشت و یا شورت شده باشد .
که در این صورت خازن را به شرح زیر تست می کنیم .
ابتدا یک سر خازن را کاملاْ از مدار خارج نمائید .
تست خازن عدسی ویا پلاستیکی : مولتی متر آنالوگ را در روی رنج Rx10k قرارداده و ازنظر اهمی آنرا تست کنید اصلاْ به هیچ وجهی نباید نشتی داشته باشد . ( توجه کنید حداقل یک پایه خازن آزاد بوده و دست با دو ترمینال مولتی متر نباید تماس داشته باشد .
و اگر در تست خازن صافی شورت و یا نشتی مشاهده شود بشرح زیر عمل می کنیم .
1 - تست دیودهای پل یا پل دیود
2 - ترانزیستور و یا STR و یا ... در خروجی رگولاتور را تست نمائید.گاهی خرابی ترانزیستوردرایور نیز موجب افزایش بایاس پایه بیس خروجی شده و ضمن خراب کردن ترانزیستور خروجی باعث سوختن فیوز نیز می شود.
توجه : در صورت صدمه دیدن خروجی رگولاتور حتماْ مقاومتهای کنترل جریان ) پای امیتر ویا سورس ویا ... ) رابا اهم متر دیجیتالی ( یا اهم متر دقیق در رنج Rx1 ( تست کنید .
3 - خود خازن صافی شورت و نشت دارد .
4 - گاهی در ثانویه تغذیه نیز شورت دیود یکسو ساز ولتاژ اصلی) تغذیه کننده هریزنتال( و شورت خازن صافی آن موجب سوختن فیوز و خراب شدن ترانزیستور خروجی رگولاتور می شود.















می دانیم که رگولاتورهای سوئیچ مد از دو بخش اولیه که شامل مدارات یکسوساز و راه انداز و نوسا نساز و نمونه بردارهای Ac وdc و بخش خروجی و اولیه ترانس چا پر می باشند و به مجموعه این طبقات بخش Hot یا گرم گویند که به معنای قسمت غیر ایذوله ویا بخشی که خطر برق گرفتگی دارد می باشد . و بخاطرهمین بخش گویند در تعمیرات جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی بهتر است از ترانس ایذوله استفاده شود .

بخش ثانویه : باایجاد پالس در اولیه ترانس چاپر در ثانویه می توان ولتاژهای تغذ یه متعد د متناسب با دور وقطر سیم، ایجاد نمود .
این ولتاژها برای تغذیه نقاط مختلف کار برد دارد . مثلاً درتغذ یه تیونرif و Ic های پردازشگر تصویر ومیکروکنتولر و ورتیکال، هریزنتال ، صوت ، خروجی Rgb ولامپ تصویر از ولتاژ کار مناسب همان طبقه استفاده می شود .

می دانیم ولتاژ بایاس هرکدام از این طبقات باهم اختلاف دارند . مثلاً خروجی هریزنتال در محدوده 100 الی 150 ولت و لامپ تصویر برای هرکدام از پایه ها ولتاژ متناسب خود را می خواهد . در بخش تقویت کننده های آنالوگ در محدوده 8 الی 12 ولت و بخش دیجیتال در مدلهای قدیمی 5 ولت و در مدلهای جدید گاهی ازولتاژهای 7/2و یا 3/3 استفاده می شود .
مشخصاً قطع هر کدام ازاین ولتاژها باعث اشکال در طبقه ای که تغذیه می کنند می شود . بنا براین بایستی به چگونگی عیب ایجاد شده
توجه نمود .
برای این منظور بعداز رفع اشکال در اولیه تغذیه، خروجی های نقاط مختلف ثانویه را چک می کنیم هرکدام از این ولتاژ ها را مطابق نقشه ارائه شده کنترل می نمائیم .
گاهی مشاهده می شود برای تثبیت بیشتر ولتاژ از رگولاتورهای معمولی ( خطی ) نیز استفاده شده است به زنرهای تثبیت کننده توجه نموده ، می دانیم در رگولاتورها از بایاس معکوس زنرها استفاده می شود بنابر این به ولتاژ نامی این گونه زنرها توجه بیشتری مبذول شود اتفاقاً ولتاژ نامی زنر هارا روی آن می نویسند بنابراین دوسر این زنرها را ولتاژگیری می کنیم بایستی به اندازه ولتاژ نامی شان افت ولتاژ داشته باشیم .
وگاهی از انواع Ic های رگولاتور استفاده می شود مثلاً Ican7805 که خروجی آن 5 ولت و Ic An7808 که خروجی آن برابر 8 ولت مباشد . می توان در این گونه موارد هم خروجی وهم ورودی این Ic هارا ولتاژ گیری نمود . که خود در عیب یابی تغذیه به ما کمک می کند . لابد نیاز به توضیح ندارد که ورودی اینگونه Ic ها بایستی چند ین ولت از خروجی شان بیشتر باشد تا بتوانند ولتاژ تثبیت شده نامی خودشان در خروجی داشته باشند .
در ثانویه بعضی از مدارات تغذ یه از رگولاتورهای Ic Lm317 استفاده می شود اینic ها پایه زمین ندارند وبوسیله یک مقاومت از خروجی به ورودی می توان آنها را فعال نمود روی این مقاومت معمولا25/1 افت ولتاژ داریم یعنی همواره خروجی 25/1 ولتاز ورودی بیشتر است .
در مدارات از این رگولاتورها بیشتر به منظور فرمان روشن ویا خاموش نمودن دستگاه ویا به عنوان یک رگولاتورهای قابل تنظیم ازآن ها استفاده می شود .
از عنصر دیگری بنام فتو کوپلر(اپتو کپلر) نیز به منظورکنترل جریان و یا فرمان استند بای ویا روشن نمودن دستگاه استفاده می -شود . که معمولاً ساختمان داخلی ساده ای مرکب از یک گیرنده وفرستنده نوری و عایق از هم دارند .
به مدار فرمان استند بای و یا فرمان روشن نیز توجه نموده نقشه را بررسی کنیم وتا معلوم شود که این فرامین از کدام پایه Ic میکرو صادر می شود . به خازنهای صافی توجه شود از نظر ظاهری باد کرده ویا نترکیده باشند و الزاماً گاهی مجبور به خارج نمودن خازن از مدار میشویم تا آنرا از نظر میزان ظرفیت کنترل نمائیم . می دانیم الکترولیت داخلی اینگونه خازنها به مرور زمان خشک شده و تغیر ظر فیت می دهند پس در تلویزیونهای قدیمی کنترل ظرفیت آنها لازم است ویا در مواقعی که ازاین خازنها به عنوان کوپلاژ استفاده می شود و داغ شده زوتر خراب می شوند در این گونه موارد بهتر است به درجه کار خازن نیز توجه شود و از خازنهای مناسب مدار استفاده شود .
نکته مهمتر در مورد خازن های الکترولیتی ( شیمیایی ) این است که گاهی می ترکند والکترولیت داخلشان که مایع و هادی می باشد روی شاسی را می پوشانند و بایستی شاسی را خوب با مواد پاک کننده وحلال ( مثلا ً تینر خشک ) شسته و پاک نمود در این موارد لازم به ذکر است تا کاملا ًشاسی را تمیز نکرده ایم تلویزیون را روشن نکنیم .
نکته بعدی این است که درتغذ یه های سوئیچ مد از دیودهای فرکانسی استفاده می شود که از نظر تست همانند دیودهای معمولی تست می شوند ولی برای یکسوسازی فرکانس بالا کاربرد دارند در صورتیکه از دیودهای معمولی استفاده شود بعلت ظرفیت خازنی زیاد مابین نیمه هادیها زود داغ می شوند و سریعاً می سوزند










روش باز کردن و تعویض کابل مانیتور

برای تعویض کابل RGB ابتدا باید درب قاب را باز کنیم. برای باز کردن درب هم پس از اینکه کامل همه ییچ ها رو باز کردید؛ با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو بزرگ و نوک پهن (نوکش تیز و برنده نباشه) بعد به بالای مانیتور دو طرف درزهاش رو نگاه کنید که دو تا شکاف وجود داره. حالا نوک پیچ گوشتی رو بزارید و چند ضربه دست محکم به ته پیچ گوشتی بزنید بعد خار با یک صدای تغ خودشو رها میکنه.این کارو واسه هر دو طرف که انجام دادید.درب به راحتی باز میشه. دقت کنید که از وارد نمودن ضربات متوالی پرهیز کنید تا خار نشکنه. آرام و سنگین ضربه وارد کنه که اگر قلقش و جهش گرفتن پیچ گوشتی دستتون بیاد خیلی راحت باز میشه. بعد از باز شدن مانیتور کابل به وسیله ی دو سوکت که یکی هفت عدد سیم و دیگری شش تا سیم بهش وصل بودبه مانیتور متصل بود.اون سوکت هفت سیمی (خاکستری-نارنجی-مشکی-زرد-سفید-مشکی-بنفش) که سیم هاش نسبت به سوکت دیگری نازک تر بود روی برد مانیتور و سوکت دیگر (مشکی - آبی - مشکی- قرمز- مشکی - سبز) به قسمت پشت مانیتور متصل می شود.

سه رنگ RGB (قرمز،آبی،سبز) به اضافه ی سه تا GND-R،GND-G،GND-B به پشت لامپ تصویر آیسی پروسسور متصل است. سوکت D-SUB دارای 15 پین هست که هر کدوم از پین ها در تمامی کابل ها یکی هست (به دلیل همخوانی با استاندارد پورت خروجی کارت گرافیک) ؛اما لزوما رنگ سیم ها یکی نیست.همچنین بسته به تولید کننده برد مانیتور ممکنه برخی پین ها غیر فعال باشد در هر صورت با علم به وظیفه هر پین تعویش کابل ساده میشود.

حال اگر که کابل مخصوص مانیتور را گیر نیاوردیم باید یک کابل معمولی تهیه و لاین های مربوطه رو جدا کنید و به جای استفاده از سوکت، مستقیم روی PCB لحیم کنید. برای تشخیص اینکه کدام سیم باید کجا لحیم شود باید با اهم متر تک تک پین ها رو از سر پورت کابل vga تا جایی که روی برد مانیتور قرار گرفته شناسایی و ثبت کنیم. سپس با کابل جدید هم باید همین کار را انجام دهیم ، بطور مثال باید ببینیم که پین شماره یک متصل به کدام کابل می باشد و تا آخر تک تک رشته سیم ها را منطبق و لحیم کنیم.

باز کردن قفل منو (OSD unlocked) در مانیتور AOC مدل های V22,V19

در حالت خاموش کلید چپ و پاور را نگه داشته و به محض روشن شدن کلیدها رها کنید .

مناظر شگفت انگیز کشور مدرن کانادا

مناظرخارق العاده کشور مدرن استرلیا

ویدئویی که برای شما آماده کرده ایم مربوط به دیدنی های نیویورک می باشد.

دیدنی های شهر نیویورک

نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است که از بخش‌های شهر نیویورک، ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استاتن آیلند تشکیل شده‌است. این شهر یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. عده‌ای به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصربه‌فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان نامیده‌اند.

ابرشهر نیویورک با مساحت ۱۱٫۳۲۷ کیلومتر مربع، وسیعترین شهر جهان است.

در میان شهرهای بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی نیویورک در زمره بیشترین‌ها قرار دارد که از نظر ارزش اسمی، می‌توان به تنهایی آنرا با کشور بزرگی مثل روسیه مقایسه کرد.

شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمانخراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمانخراش را در میان شهرهای دنیا داراست. مطابق آمار سال ۲۰۰۷ (میلادی)، نیویورک با احتساب حومه جمعیتی قریب به ۲۰ میلیون نفر دارد. متروی نیویورک که در سال ۱۹۰۴ (میلادی)افتتاح شد، طولانی‌ترین خط متروی جهان است. بازار بورس نیویورک، بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است که در خیابان وال استریت قرار دارد.

مرکز اصلی سازمان ملل متحد در کلان‌شهر نیویورک و همچنین مجسمه آزادی، مهم‌ترین نماد ایالات متحده آمریکا در نیویورک واقع شده‌است.







تعدادی مکان های دیدنی شهر نیویورک

میدان تایمز (Times Square)
میدان ساعت یکی از شلوغ‌ترین میدان‌های نیویورک است که به دلیل تئاترها، سینماها و بیلبوردهایش مشهور است. این میدان یکی از جاهایی است که  نیویورک را تبدیل به شهری که هیچگاه نمی خوابد کرده است.
 مجسمه‌ی آزادی (Statue of Liberty)
یک سفر کوتاه با قایق شما را از مانهاتان به مجسمه‌ی آزادی می‌رساند. مجسمه‌ای که هدیه‌ای از طرف فرانسه برای صدمین سالگرد استقلال آمریکا بوده و امروزه به عنوان نماد آمریکا و به خصوص نیویورک شناخته می‌شود.
 پارک مرکزی (Central Park)
پارک مرکزی اولین پارک بزرگ در ایالات‌متحده‌ی آمریکا بود. از طراحی این پارک که توسط المستد ((Olmsted و واکس (Vaux) انجام شد، در سراسر دنیا کپی برداری شد.  این پارک که در ابتدا در یک منطقه‌ی کم جمعیت قرار داشت، امروزه توسط ساختمان‌های بلند احاطه شده است.
 پل بروکلین (Brooklyn Bridge)
پل بروکلین در طی سال‌های 1869 تا 1883 ساخته شد و بروکلین را به جزیره‌ی مانهاتان متصل می‌کند. این پل یکی از باشکوه‌ترین نشانه‌های شهر نیویورک است.
 ساختمان امپایر استیت (Empire State Building)
هنگام سفر به نیویورک حتماً باید از مشهورترین آسمان‌خراش دنیا دیدن کنید. از بالای برج، دیدی خوبی به Midtown( قسمت میانی شهر) و سایر بخش‌های نیویورک خواهید داشت.
 ساختمان کرایسلر (Chrysler Building)
ساختمان کرایسلر یکی از معروف‌ترین و مورد علاقه ترین آسمان‌خراش‌ها در نیویورک است. این برج که در سبک آرت دکو ساخته شده است، در زمان ساختش در سال 1930 بلندترین ساختمان دنیا بود.
 خیابان پنجم (Fifth Avenue)
خیابان پنجم یکی از مشهورترین خیابان‌ها در جهان است. این خیابان با داشتن فروشگاه های بسیار معروف خود، نه تنها بهشتی برای خریداران است، بلکه مکان‌های مشهور و برجسته‌ای مانند کاخ پاتریک یا برج ترامپ را نیز در عرض خود جای داده است.
 مرکز تجارت جهانی (World Trade Center)
مرکز تجارت جهانی یک مجتمع اداری است که زمانی بلندترین آسمان‌خراش دنیا بود. امروزه این مرکز با یک مجتمع اداری جدید و یادبود جایگزین شده است. این یادبود به احترام قربانیان حمله‌ی تروریستی به برج‌های دوقلو که قبلاً مرکز تجارت جهانی بودند قرار داده شده است.
 مرکز راکفلر (Rockefeller Center)
مرکز راکفلر که در ابتدا با نام شهر رادیویی شناخته می‌شد، مجموعه‌ای از ساختمان‌هاست که در زمان رکود بزرگ اقتصادی دهه 30 ساخته شده بود. این مجتمع در ابتدا 14 ساختمان داشت که ساختمان 70 طبقه ای  RCA  بلندترین آنها بود.
 پایانه‌ی مرکزی بزرگ (Grand Central Terminal)
پایانه‌ی مرکزی بزرگ یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن در سراسر دنیاست. این مجموعه بزرگ در سبک هنرهای زیبا، در سال 1913 برای نیویورک و شرکت راه‌آهن هارلم ساخته شد.
 وال استریت (Wall Street)
وال استریت خیابانی کوچک در مانهاتان جنوبی است که یکی از مشهورترین خیابان‌های دنیا می‌باشد. به دلیل مراکز بورس و بانک های متعدد در این خیابان، وال استریت نماد مرکز مالی شهر نیویورک است.
 یادبود 11/9 ( 11/9 Memorial)
یک میدان یادبود با دو استخر بزرگ و آبشار، یادگاری از قربانیان حمله‌ی تروریستی به مرکز تجارت جهانی در سال 2001 است.
 مقر سازمان ملل متحد (United Nations Headquarters)
مقر سازمان ملل متحد در نیویورک توسط تیمی بین‌المللی از معماران ساخته شد. ساختمان اصلی، دبیرخانه (Secretariat)، یکی از اولین برج‌های شهر بود که در سبک بین‌المللی ساخته می شد.
 جزیره‌ی الیس (Ellis Island)
جزیره‌ی الیس که امروزه محل موزه‌ی مهاجرت است، زمانی دروازه‌ی مهاجرت به آمریکا بود. بیش از 12 میلیون نفر در مسیر شروع زندگی خود در یک کشور جدید، از این دروازه عبور کردند.
 ساختمان فلت آیرن (Flatiron Building)



























  برای تماشای این ویدئو در یوتیوب روی لینکهای زیر کلیک نمایید.

ویدئوی دیدنی های نیویورک در یوتیوب

کلمات کلیدی ما گرفتن اقامت استرالیا - مهاجرت به استرالیا- مهاجرت می باشد.

مهاجرت به آلمان مهاجرت به کانادا مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئیس
ایفانت
0 نظر