آموزش برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

آموزش برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

راز داشتن دندان‌هایی سفید و درخشان!!

عنوان: خطرناک ترین جاده های دنیا!!

جاده­ی استلویو (Stelvio) ایتالیارانندگی در جاده‌های ناامن، خطرناک‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.
تصور کنید در یک جاده­‌ی عجیب و غریب در محلی دور افتاده در حال رانندگی هستید، وقتی به پیچ جاده نزدیک می­شوید، گارد­ریل ناپدید شده و این جاده عملاً به یک جاده­ی خاکی باریک تبدیل می­شود و اگر چشم خود را تیز کنید و بادقت به هزاران متر پایین­تر نگاهی بیاندازید، بدنه­ های باقی مانده­ از ماشین‌هایی که به پایین پرت شده­ اند را می­توانید مشاهده کنید. بله، بعضی وقت­ها دلایلی وجود دارد که باید از رانندگی در این جاده­ها پرهیز کرد و این موارد دلیلی است که این جاده­ها می­توانند به آسانی باعث مرگ انسان شوند.

ترجیح می­دهیم به جهنم سفر کنیم تا اینکه بخواهیم ریسک رانندگی در جاده­ی یونگاس (نام مستعار: جاده‌ی مرگ)،­ خطرناک ترین جاده­ ی دنیا را به جان بخریم. این مسیر ۴۰ مایلی، لاپاز (La paz) را به کورویکو (Coroico)متصل می­ کند، و چسبیده به صخره­هایی است که در فراز آن­ها می­توان چشم‌انداز گسترده­ای از یک دره­ ی باریک و عمیق را مشاهده کرد. همچنین گمان خواهید کرد که رانندگان این جاده، به دلیل پیچ­های تندش، ریسک نکنند و با سرعتی پایین، تا حدود ۱۰ مایل بر ساعت رانندگی کنند. اما این کار را نمی­کنند. در این جاده سالانه ۲٠٠ نفر جان خود را در ماشین، کامیون و اتوبوس­های عمومی از دست می­دهند.

جاده­ آتلانتیک (Atlantic) نروژجاده­ی آتلانتیک به عنوان یکی از خوش منظره ­ترین جاده­ های مسافرتی در اروپا، رخدادهای منفی خودش را هم دارد. این جاده­ ی ۵ مایلی، جزیره­ های میان کریستان ساند (Kristansund)و مولده (Molde) را به یکدیگر متصل می­کند، ٨ پل دارد و بدنام بودنش بدین دلیل است که در کنار اقیانوس واقع شده، و در هنگام وقوع طوفان، توسط باد­ شدید و موج­های سنگین خرابی به­ وجود می­آورد . شرایط آب­ و هوایی بقدری آشفته می­شود که شما با خود میگویید ای کاش در اسلو (Oslo) مانده بودید.

با توجه به سابقه­ ی این مسیر به عنوان یکی از ترسناک­ترین جاده­ های دنیا، شما به این فکر خواهید افتاد که آن را به جای ویتیم ( (Vitim، “Victim” (قربانی) بنامید. اما خوشبختانه تا به حال بر روی این مسیر هیچ تلفاتی گزارش نشده است. این قضیه عجیب به نظر می­رسد، تا زمانی که متوجه نشوید چه تعدای از مردم جرأت رانندگی در این جاده را دارند. پاسخ این است… تعداد زیادی جرأت این کار را ندارند. ساختار فوق­ العاده­ قدیمی این جاده به سختی می­تواند یک خودروی استاندارد امروزی را در پهنای خود جای دهد و هیچ گارد­ریلی هم وجود ندارد —سراسر این پل چوبی و پوسیده، یخ زده است (بالاخره آن­جا سیبری است) که هر لحظه امکان دارد ویران شود.

تونل جاده­ی گولیانگ (Gouliang) چینمعنی تحت ال لفظی نام این جاده از چینی به انگلیسی چنین است “جاده­ای که تحمل هیچ اشتباهی را ندارد.” این تونل توسط ۱٣ تن از روستاییان محلی، در کوه­های تایهانگ (Taihang) ساخته شد (تعداد زیادی ازآن­ها در هنگام ساخت و ساز جان خود را از دست دادند)، این تونل حفاری شده­ ی کوهستانی، فقط ۱۵ متر ارتفاع و ١۲ متر پهنا دارد اما نماهای فوق­ العاده­ ای را در ٣٠ “پنجره”‌ای که درون صخره­ها بریده شده نشان می­دهد. علاوه بر اینکه یکی از شیب‌دارترین جاده­ های دنیاست، به یکی از پر بازدیدترین مناطق توریستی نیز تبدیل شده است.
جاده­ی جیمز دالتون (James Dalton) آلاسکا

تبدیل شده است. جاده­ی جیمز دالتون (James Dalton) آلاسکااگر ما چیزی از برنامه­ ی “Ice Road Truckers” که در “History Channel” پخش می­شود یاد گرفته باشیم این است که جاده­ های آلاسکا افتضاح هستند و بدنام­ترین آن­ها هم جاده­ی جیمز دالتون، یک مسیر ۴۱۴ مایلی میان میدان های نفتی و دریای قطب شمال است. متاسفانه زمستان زمان اوج مسافرت‌ها برای رانندگان است، بادهای پرسرعت و جوّ پوشیده از یخ، این جاده را برای رانندگان به یک سرسره تبدیل می­کند.







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.